Tarcza Finansowa PFR 2.0 zostanie uruchomiona 15 stycznia
Od tego dnia aż do końca lutego najbardziej poszkodowani przedsiębiorcy będą mogli złożyć wniosek o subwencje za pomocą systemów bankowości elektronicznej.
Od 01 stycznia 2021r. przyjmowanie wniosków dotyczących zatrudnienia cudzoziemców na podstawie: oświadczenia o powierzeniu pracy i zezwolenia na pracę sezonową będzie odbywało się wyłącznie w formie elektronicznej. Wnioski prosimy składać za pośrednictwem strony: praca.gov.pl
W Nowym Roku CAZ w Świnoujściu życzy Wam 12 miesięcy zdrowia,52 tygodni szczęścia, 8760 godzin wytrwałości,525600 minut pogody ducha i 31536000sekund miłości! Szczęśliwego Nowego Roku
Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu ogłasza nabór na dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw (art. 15 zze⁴)
Dotacja do wysokości 5.000 zł
Dotację będa mogli otrzymać przedsiębiorcy, którzy na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną określonymi kodami według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 jako rodzaj przeważającej działalności, nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej na dzień 30 września 2020 r., a ich przychód z działalności uzyskany w październiku albo listopadzie 2020 r. był niższy co najmniej o 40 % w stosunku do przychodu uzyskanego odpowiednio w październiku albo listopadzie 2019 r.
Dotacje będą wypłacane na podstawie wniosków składanych wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl
Nabór zostanie uruchomiony 19.12.2020 r.
Więcej informacji: 91-321-97-71, 91-321-97-53, 661-031-831
O dotację mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy oraz mali przedsiębiorcy o PKD:
47.71.Z Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
47.72.Z Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
47.81.Z Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach
47.82.Z Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach
47.89.Z Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach
49.39.Z Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany
56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne
56.10.B Ruchome placówki gastronomiczne
56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)
56.29.Z Pozostała usługowa działalność gastronomiczna
56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów
59.11.Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych
59.12.Z Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi
59.13.Z Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych
59.14.Z Działalność związana z projekcją filmów
59.20.Z Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych
74.20.Z Działalność fotograficzna
77.21.Z Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego
79.90.A Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów
85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
85.53.Z Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
85.59.A Nauka języków obcych
85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
86.10.Z1 Działalność szpitali – jedynie w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej
86.90.A Działalność fizjoterapeutyczna
86.90.D Działalność paramedyczna
90.01.Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych
90.02.Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych
90.04.Z Działalność obiektów kulturalnych
91.02.Z Działalność muzeów
93.11.Z Działalność obiektów sportowych
93.13.Z Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej
93.19.Z Pozostała działalność związana ze sportem
93.21.Z Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki
93.29.A Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni
93.29.B Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana
93.29.Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
96.01.Z Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich
96.04.Z Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 02 LISTOPADA 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujście informuje o organizacji pracy Urzędu.
Od dnia 04.11.2020 r. Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu będzie NIECZYNNY DLA INTERESANTÓW do odwołania.
Jednocześnie zaznaczamy, że NIE PRZERYWAMY PRACY!
Obsługa odbywać się będzie w trybie zdalnym.
Sprowadza się ona do wykonywania zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy Obywatelom, z wyłączeniem jednak bezpośredniej obsługi interesantów.
Pracownicy Urzędu pracują w godzinach pracy Urzędu bez zmian.
Interesanci we wszystkich sprawach prowadzonych przez PUP w Świnoujściu proszeni są o kontakt telefoniczny z pracownikami od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-12.00 lub o przesyłanie korespondencji pocztą tradycyjną, mailową lub za pośrednictwem ePUAP, lub praca.gov.pl
W sprawach, indywidualnych bezpośrednia obsługa odbywa się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa sanitarnego określonego w odrębnych przepisach. Osobiste złożenie dokumentów (np. wniosków) w Urzędzie możliwe jest poprzez umieszczenie ich w skrzynce podawczej przy wejściu na parterze w budynku. Wykaz telefonów kontaktowych do poszczególnych komórek organizacyjnych znajduje się poniżej.
Powyższe informacje będą aktualizowane na bieżąco i dostępne na stronie internetowej PUP (www.swinoujscie.praca.gov.pl), a także wywieszone w siedzibie Urzędu.
Informacje szczegółowe:
Rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy można dokonać przez portalwww.praca.gov.pl:
1. Pełna rejestracja elektroniczna dla osób, które dysponują podpisem zaufanym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem osobistym. W przypadku pełnej rejestracji elektronicznej dniem rejestracji jest dzień wprowadzenia danych, załączenia do wniosku wymaganych dokumentów i potwierdzenia ich jednym z ww. podpisów.
2. Prerejestracja dla osób, które nie posiadają żadnego z podpisów wymienionych w pkt 1, ale mają możliwość przekazania danych i wymaganych dokumentów za pośrednictwem formularza elektronicznego. Rejestracja następuje w dniu kontaktu telefonicznego pracownika naszego urzędu.
Rejestracja numer telefonu: 91 321 97 41, adres e-mail: rejestracja@pup.swinoujscie.pl
Pośrednictwo pracy: Wizyty osób bezrobotnych, oferty pracy, skierowania do pracy: tel. 91 321 97 56 lub 58 , adres e-mail: posrednik2@pup.swinoujscie.pl.
Osoby przychodzące do Powiatowego Urzędu Pracy w Świnoujściu są zobowiązane do zachowania niezbędnych środków ostrożności zalecanych przez Ministerstwo Zdrowia tj. obowiązek zakrywania ust i nosa, obowiązek dezynfekcji rąk, zachowania odpowiedniej odległości pomiędzy osobami. Realizując zapisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii z 16 maja 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 878) w sali obsługi może przebywać tylko jedna osoba przy stanowisku.
Wszelkiego rodzaju dokumenty lub wnioski można składać poprzez portal internetowy: www.praca.gov.pl,
lub do pobrania na naszej stronie internetowej:
www.swinoujscie.praca.gov.pl
W dalszym ciągu można również wrzucać dokumenty do skrzynki podawczej na dokumenty znajdującej się na parterze w korytarzu budynku. Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu na bieżąco rozpatruje wszelkie sprawy wpływające do Urzędu.
poszukujących pracy oraz przedsiębiorców prosimy o dokonanie wcześniejszego telefonicznego umówienia godziny obsługi dogodnej dla klienta Urzędu pod numerami telefonów:
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy: tel. 91 321 97 41 Wizyty osób bezrobotnych, oferty pracy, skierowania do pracy: tel. 91 321 97 56 lub 58
Obsługa pracodawców (prace interwencyjne, refundacje 50+: tel. 91 321 97 71 Doposażenia stanowiska pracy, bony na zasiedlenie, staże,: tel. 91 321 97 54 Dotacje, szkolenia KFS: tel. 91 321 97 53 Sprawy dotyczące cudzoziemców: tel. 91 321 97 73 lub 51
Tarcza antykryzysowa
Pożyczki dla przedsiębiorców – COVID-19, tel. 91 321 97 53 Dofinansowania do wynagrodzeń pracowników -COVID -19 tel. 91 321 97 71
Osoby przychodzące do Powiatowego Urzędu Pracy w Świnoujściu są zobowiązane do zachowania niezbędnych środków ostrożności zalecanych przez Ministerstwo Zdrowia tj. obowiązek zakrywania ust i nosa, obowiązek dezynfekcji rąk, zachowania odpowiedniej odległości pomiędzy osobami. Realizując zapisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii z 16 maja 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 878) w sali obsługi może przebywać tylko jedna osoba przy stanowisku.
Wszelkiego rodzaju dokumenty lub wnioski w dalszym ciągu należy wrzucać do skrzynki podawczej na dokumenty znajdującej się na parterze w korytarzu budynku. Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu na bieżąco rozpatruje wszelkie sprawy wpływające do Urzędu.
Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu informuje, iż w ramach tarczy antykryzysowej przedsiębiorcy mają możliwość skorzystania z dofinansowania do wynagrodzeń dla pracowników.
– Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
Mikro-, mali i średni przedsiębiorcy, zatrudniający osoby na podstawie umowy o pracę, umowy o pracę nakładczą, umowy zlecenia, innej umowy o świadczenie usług.
– Jaką kwotę dofinansowania może otrzymać przedsiębiorca, jeżeli zatrudnia pracowników?
W przypadku spadku obrotów o co najmniej 30 %
Może otrzymać kwotę stanowiącą sumę 50 % wynagrodzeń poszczególnych pracowników wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnych od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50 % kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy.
W przypadku spadku obrotów o co najmniej 50 %
Może otrzymać kwotę stanowiącą sumę 70 % wynagrodzeń poszczególnych pracowników wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnych od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70 % kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy.
W przypadku spadku obrotów o co najmniej 80 %
Może otrzymać kwotę stanowiącą sumę 90 % wynagrodzeń poszczególnych pracowników wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnych od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90 % kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy.